Czy twój organizm daje ci sygnały? NIEDOBÓR tych WITAMIN powoduje…

Przekonaj się jak niedobór poszczególnych witamin wpływa na twoje ciało. Czy twój organizm daje ci pewne sygnały jak np. kruche włosy czy paznokcie? Nie bagatelizuj tych objawów!

Wszystkie niezbędne witaminy, minerały i mikroelementy pomagają utrzymać optymalne funkcjonowanie organizmu. Dlatego należy je regularnie dostarczać dla swojego ciała poprzez zróżnicowane posiłki.

 

Dieta bogata w witaminy i minerały to naturalna obrona przed chorobami, które nasilają się szczególnie w okresie jesienno-zimowym.

Z pewnością powinniśmy pamiętać, że suplementy diety, nawet te uzyskiwane z naturalnych produktów, nie mogą zastąpić zdrowego odżywiania. Większość z nich nie będzie wystarczająca bez wysoko zróżnicowanej diety.

 

Oto jak brak poszczególnych witamin wpływa na nasz organizm:

1.Kruche włosy i paznokcie- biotyna

2.Krwawiące dziąsła-Witamina C

3.Sucha skóra i pękające kąciki ust – Witamina A,C, E

4.Owrzodzenia jamy ustnej- Żelazo, witaminy z grupy B

5.Łuszcząca się skóra i łupież- Cynk, ryboflawina

6.Zespół niespokojnych nóg-Żelazo.

 

ZOBACZ TEŻ:Dietetyczna pizza? Bez problemu przyrządzisz ją w swoim domu! MA ZDECYDOWANIE MNIEJ KALORII…

 

Jak powinna wyglądać zróżnicowana dieta?

Naturalnym źródłem składników mineralnych są owoce i warzywa. Ich zawartość przeliczana na gram jest wielokrotnie większa niż np. w mięsie czy nabiale.

Trzeba codziennie jeść nabiał, mięso lub jaja, a 2-3 razy w tygodniu ryby morskie. Bardzo ważne są też produkty zbożowe (2-3 kromki pieczywa pełnoziarnistego i razowego, 2-3 łyżki brązowego ryżu).

Z jadłospisu należy całkowicie wyeliminować żywność wysoko przetworzoną (chipsy, dania typu fast food, słodycze), potrawy smażone oraz produkty wędzone.

 

 

Źródło:Instagram/poradnikzdrowie

Źródło zdjęcia:pixabay



Komentarze