Nowe produkty, nowe usługi! Nowe, najnowsze – tego chcemy! Działania marketingowe największych firm nastawione są na nowości, bo jeśli wprowadzą one NOWY produkt, to nasz dotychczasowy staje się już passé i musimy kupić nowy. To oczywiście nakręca sprzedaż.
Jednak nie każda innowacja jest sukcesem i temu właśnie tematowi poświęcone jest Museum of Failure (ang. muzeum niepowodzeń, pomyłek) w Szwedzkim Helsinborgu.
W zasobach Muzeum znajduje się na przykład odtwarzacz Zune firmy Microsoft, którego produkcję wstrzymano w 2011 r.
Długopisy „BIC dla niej” z kwiatowymi motywami, który to produkt poległ marketingowo. Dopisek „dla niej” wzbudził wiele kontrowersji w USA z uwagi na „segmentację” rynku.
Nokia N-Gage czyli konsolo-fon. Produkt uznany za mistrzostwo złego wzornictwa! Trzeba było trzymac telefon bokiem w trakcie rozmowy, N-Gage miał także pionowy i niepasujący do mobilnych gier wyświetlacz i na dodatek… wysoką cenę!
TwitterPeek – urządzenie wyłącznie do korzystania z Twittera, jednak… wielość ekranu nie pozwalała na wyświetlenie całego tweeta!
Lasagne firmy Colgate – dziwne, że się nie przyjęło!
ms, museumoffailure.se