Chcesz zachować JĘDRNĄ SKÓRĘ? Wystarczy, że zaczniesz…

skórę

Zależy ci na zachowaniu jędrnej i zdrowej skóry? Jeżeli tak to ten artykuł jest dla ciebie. Poznaj 8 sprzymierzeńców pięknej skóry.

Na pogorszoną kondycję naszej skóry ma wpływ niedobór witamin i składników mineralnych w organizmie. Żeby przedłużyć jej witalny i promienny wygląd warto zadbać m.in. o racjonalne odżywianie.

 

Jeżeli nie dostarczamy naszej skórze odpowiednich składników odżywczych, ulega ona szybszemu starzeniu się, wysusza się lub przetłuszcza.

 

Oto 8 sprzymierzeńców zdrowej skóry:

 

1.Tłuste ryby. (łosoś, makrela, śledź) są doskonałym pożywieniem dla zdrowej skóry. Dzięki zawartości kwasów tłuszczowych działają nawilżająco na skórę utrzymując tym samym jej elastyczność.

 

2.Awokado wzmacnia naczynia włosowate w skórze przez co jest bardziej odporna na powstawanie siniaków i „pajączków”.

 

3.Pestyki dyni zawierają dużo cynku, a dzięki temu regulują aktywność gruczołów łojowych w skórze.

 

4.Bataty, marchew, dynia– spowalniają proces starzenia się skóry i odgrywają znaczną rolę w jej odbudowie.

 

5.Soja jest źródłem izoflawonów, które wspomagają produkcję kolagenu odpowiedzialnego za jej jędrność i elastyczność.

 

6.Pomidory zawierają dużo witaminy C niezbędnej do produkcji kolagenu.

 

7.Zielona herbata zawiera katechiny, które mogą  chronić skórę przed silnym promieniowaniem UV, zmniejsza zaczerwienienia i poprawia jej nawilżenie.

 

8.Orzechy włoskie. Posiadają wysokie stężenie witaminy B i E, które są silnymi przeciwutleniaczami w walce z wolnymi rodnikami.

 

ZOBACZ TEŻ:„JEST NAJWOLNIEJSZĄ FORMĄ TRUCIZNY”. Zobacz, co zabija twój mózg!

 

Latem zaleca się spożywanie około 2-2,5 litrów wody dziennie. Oprócz wody mineralnej polecane są także koktajle owocowo-warzywne, świeże soki. Uzupełniają one płyny w organizmie i działają nawilżająco na skórę.

 

 

Źródło:poradnikzdrowie/pixabay

 

Komentarze