Co jeść w okresie pandemii? Oto żywność z długim okresem przydatności

Co jeść w okresie pandemii? Oto żywność z długim okresem przydatności. Warto mieć ją w swoim domu, szczególnie teraz.

 

Fasola suszona i w puszkach

Fasola cechuje się długim okresem przydatności do spożycia i wysoką zawartością składników odżywczych. Warto mieć ten produkt spożywczy w swoim domu, ponieważ fasola w puszkach może być przechowywana w temperaturze pokojowej nawet przez 2–5 lat. Co ciekawe, okres przydatności suszonej fasoli to 10 lub więcej lat, w zależności od opakowania.

Fasola jest doskonałym źródłem błonnika, białka roślinnego, magnezu, witamin z grupy B, manganu, żelaza, fosforu, cynku i miedzi. Co więcej, dobrze komponuje się z większością potraw. Można dodawać ją do zup, potraw zbożowych i sałatek.

 

 

Masło orzechowe

Masło orzechowe jest bogatym źródłem zdrowych tłuszczów, białka, witamin, minerałów i silnych związków roślinnych, w tym fenolowych przeciwutleniaczy, które chronią twoje ciało przed stresem oksydacyjnym i uszkodzeniami wywoływanymi przez wolne rodniki.

Temperatury przechowywania mogą mieć kluczowy wpływ na okres przydatności masła orzechowego.Termin przydatności kupionego masła orzechowego oscyluje w granicy do 9 miesięcy w temperaturze pokojowej. Naturalne masło orzechowe, które nie zawiera konserwantów, musi być spożyte w ciągu 3 miesięcy.

 

Konserwy rybne
Konserwy rybne można bezpiecznie przechowywać bez chłodzenia przez długi okres – do 5 lat w temperaturze pokojowej.
Tuńczyk i inne produkty z owoców morza są również sprzedawane w lekkich opakowaniach tzw. torebkach retortowych. Jeśli zakupisz produkt pakowany w taką torebkę, pamiętaj o okresie przydatności do 18 miesięcy.
Granola, batony z muesli
Granola i batony proteinowe są popularnym jedzeniem dla turystów, ze względu na zawartość składników odżywczych i swój długi okres przydatności. Wiele batoników muesli zachowuje świeżość do 1 roku w temperaturze pokojowej. Podobnie większość batonów proteinowych ma okres przydatności co najmniej 1 rok. Wybieraj batony proteinowe, które są pełne syc składników, takich jak owies, orzechy i suszone owoce.
Zdjęcie: Pixabay


Komentarze