Kruszwil promuje Podlasie. Urzędnicy płacą grube tysiące

Kadr ukazujący Lord Kruszwila, szybkie powitanie i zapowiedź “krótkiego odcinka z memami o Podlasiu”. Po chwili następuje zbliżenie na spodnie głównego bohatera. “Co Ty, gejem jesteś, czy co?” – oburzył się Kruszwil. “Nie, po prostu pokazuje ludziom jakiego masz małego”. Jest to dosyć oryginalny pomysł na promocję. Urząd Marszałkowski zapłacił youtuberowi za nagranie odcinka, który promowałby województwo. Jak wyszło?

Kruszwil stwierdził, że Podlasie to trzeci świat, ale nie będzie o tym gadał “w swojej chacie za kilka milionów”. Osobiście wybrał się na północ kraju, aby przekonać się czy region ten w rzeczywistości wygląda tak, jak na memach. Po przyjeździe na miejsce okazuje się, że na Podlasiu “nie ma meneli” i można nawet znaleźć pięciogwiazdkowy hotel “z nieobszczaym materacem”.

Czytaj także: Dwóch papieży poróżniła kwestia celibatu. Rozłam w Kościele?

Trzeba przyznać, że Kruszwil po prostu nakręcił film w swoim stylu. Nie różni się on niczym od tych, które do tej pory można było znaleźć na jego kanale. Słynie on z kontrowersyjnych zachowań, obnoszenia się ze swoim rzekomym bogactwem i… młodego wieku. Youtuber niedawno skończył 18 lat. 

Jak ustalił portal waszaturystyka.pl, nagranie takiego materiału zlecił Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego. Budżet kapanii promocyjnej opiewał na 50 tys. zł, więc zapewne spora część trafiła do Marka (tak ma na imię Kruszwil). 

Film jednak chyba nie przyjął się tak, jak powinien, bo w oficjalnych źródłach już go nie znajdziemy. Obejrzeć go można jedynie w zreuploadowanej wersji

Czytaj także: Facebook: wyciekły dane setek milionów osób. Thunenberg i Macierewicz nie prowadzą swoich profili

UMWP nie zleca youtuberom jakichkolwiek materiałów, jedynie za pośrednictwem firmy reklamowej zleca usługi reklamowe w postaci lokowania województwa podlaskiego na kanałach prowadzonych przez youtuberów – tłumaczy rzecznik urzędu. – Rzeczywiście miała miejsce pilotażowa współpraca z jednym z popularnych youtuberów. Jego film nie zyskał oczekiwanych zasięgów i efektów promocyjnych, dlatego ten projekt nie będzie kontynuowany. Województwo podlaskie stawia na własną aktywność w nowych mediach, przede wszystkim rozwijając własne media społecznościowe […]. Wybór wykonawcy odbył się poprzez przesłanie zapytania ofertowego dotyczącego współpracy z youtuberem. 

Ciężko się nie zgodzić, że taka forma promocji może nie przynieść oczekiwanych efektów.

Komentarze