Masz telefon w tej sieci? Możesz otrzymać zwrot pieniędzy!

Jedna z sieci komórkowych otrzymała karę. Ma oddać klientom pieniądze. O co chodzi i jak ubiegać się o zwrot środków?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest w trakcie sprawdzania, czy niewykorzystane pieniądze są oddawane klientom, gdy minie ważność konta na kartę. Do tej pory Prezes UOKiK wydał już decyzję w tej sprawie wobec Plusa. Firma otrzymała 20 mln zł kary. Natomiast T-Mobile ma zwrócić pieniądze odbiorcom. Trwa postępowanie wobec Orange Polska. Teraz wydano decyzję w sprawie sieci Play.

– Kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Play we wzorcach umów zastrzegał, że w przypadku utraty ważności konta, niewykorzystana kwota będzie anulowana. Aby odzyskać środki, trzeba było doładować konto. Jeśli klient tego nie zrobił, a chciał zmienić operatora, tracił wszystkie pieniądze. Mogło to zniechęcić go do zmiany firmy.

 

POLECAMY: Znany polski muzyk pokazał się NAGO. Zobacz zdjęcie!

Fot. Pixabay

Kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy przejściu do innej sieci jest uregulowana w prawie unijnym.

Prezes UOKiK zobowiązał P4, operatora sieci Play, do wprowadzenia mechanizmu oddawania pieniędzy. Firma ma na to miesiąc od daty uprawomocnienia się decyzji.

Do tego czasu spółka musi poinformować wszystkich klientów usług przedpłaconych o wprowadzeniu zwrotu niewykorzystanych środków.

Konsument powinien złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych pieniędzy. Ma na to 30 dni od zmiany operatora bądź upływu ważności połączeń przychodzących.

Zobacz także: Chciał skazać współmieszkańców na pewną śmierć! W tym celu postanowił…

Fot. Pixabay

Komentarze