Nie masz czasu na ćwiczenia? TABATA zajmie ci 4 minuty! [VIDEO]

Nie masz czasu na ćwiczenia? Kto powiedział, że aktywność fizyczna musi trwać co najmniej 20 minut dziennie. Tabata zajmuje 4 minuty!

Tabata czyli HIIT- High Intensity Interval Training to rodzaj treningu interwałowego, w którym serie ćwiczeń przeplatane są krótkimi okresami odpoczynku.

 

Intensywne serie ćwiczeń, wykonywane na poziomie 90 proc. tętna maksymalnego, przeplatane są krótkimi okresami odpoczynku.

Ten krótki, a zarazem intensywny trening zwiększa wytrzymałość i wydajność w układzie tlenowym (sercowo-naczyniowym) i beztlenowym (mięśnie). Wpływa nie tylko na poprawę wydolności fizycznej i utratę zbędnych kilogramów, ale także odgrywa istotną rolę w profilaktyce cukrzycy.

W 1996 roku chiński Dr Izumi Tabata naukowo potwierdził skuteczność treningów HIIT.

 

Jak wyglądają ćwiczenia?

Przykładowy interwał w treningu interwałowym to 30 sekund truchtu i 10 sekund sprintu. Albo 1 minuta morderczych ćwiczeń i 1 minuta relaksu. Cały trening jest krótki, nie powinien przekraczać 25 minut. Tabata to wersja ekstremalna treningu interwałowego, w której cały trening zamyka się w zaledwie 4 minutach.

 

Przykładowym pakietem ćwiczeń może być:

-20 sekund przysiadów do boku
10 sekund odpoczynku

-20 sekund przysiadów zwykłych
10 sekund odpoczynku itp.

 

Zobacz film!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ziWoCuf5g

 

 

Źródło:radiozetzdrowie/pixabay

Źródło nagrania:YouTube



Komentarze