Większość z nas ma życiowe cele, a do czego dążą przedstawiciele pokolenia Henryków? Sprawdź, czy nim jesteś i gdzie przyporządkowali Cię socjolodzy.
Wygoda, niezależność, obcowanie z trendami technologicznymi, adrenalina i zapewne najmniej pocieszający wyznacznik przynależności do pokolenia Henryków – obawa o utratę statusu i życie na kredyt. Pokolenie Henryka lub Henryki (z ang. Henry: High Earner Not Rich Yet) to grupa, której wyznacznikiem są uwarunkowania społeczne i konsumenckie.
Na zachodzie pokolenie jest znane od lat, w Polsce zostało zbadane, stosunkowo niedawno, przez GfK Polonia i Clue PR. Z ich raportu wynika, że grupę charakteryzuje chęć obcowania z nowymi technologiami, markami odzieżowymi i motoryzacyjnymi. Henryków cechuje ciekawość świata z jednoczesną atencją swojej osoby.
Luksus, adrenalina i drogie technologie idą w parze z życiem na kredyt. Życie na kredyt, ale z rozmachem, tak właśnie postępują typowi przedstawiciele tej grupy, aż 40% z nich na pierwszym miejscu, w rankingu producentów sprzętu elektronicznego, stawia firmę Apple – niewątpliwie kojarzącą się z prestiżem, a co za tym idzie wysoką ceną.
Korzystanie z dobrych produktów i marek odnajduje, jednak swoje skutki, do których należy lęk przed utratą pracy oraz rozważnie spraw finansowych. Blisko połowa z nich jest przekonana o sile swoich wpływów na przyszłość i wierzą, że są w stanie ją zmienić.
fot.:pixabay