Według raportów przygotowanych przez 4P Resarch Mix oraz Ceneo.pl kupowanie polskich produktów staje się coraz bardziej modne.
4P Resarch Mix informuje, że aż 53% ankietowanych klientów podejmuje decyzję o zakupie danego produktu kierując się miejscem jego powstawania. Z kolei według Ceneo.pl 64% klientów podczas zakupów w sieci kieruje się krajem pochodzenia produktu, a 67% kupowałoby polskie towary częściej, gdyby były lepiej oznaczone.Ten bardzo korzystny trend zwracania się ku polskim markom i polskim produktom owocuje powstaniem udogodnień dla świadomych klientów. Pojawiają się aplikacje, które po zeskanowaniu kodu kreskowego produktu informują o kraju jego pochodzenia, a także serwisy internetowe, zbierające dane o firmach produkujących w Polsce.
Patriotyzm konsumencki odzwierciedla także wzrost popytu na odzież patriotyczną. Jej fenomen trwa już kilka lat – klienci wybierają koszulki i bluzy z nadrukami o tematyce historycznej i narodowej, produkowane w całości w Polsce, z polskich materiałów, przy udziale polskich pracowników. O rozwoju tej branży świadczy wychodzenie sklepów z internetu do rzeczywistej przestrzeni handlowej – niedawno drugi sklep stacjonarny otworzyła firma Red is Bad, otwarcie pierwszego planuje firma Surge Polonia.
MM
źródło: forbes.pl