CCC to sieć sklepów obuwniczych, która powstała w 1999 roku. Początkowo firma kojarzona była z tanimi butami, później jednak w ofercie pojawiły się także buty lepszej jakości i w wyższych cenach.
Jak czytamy na stronie firmy:
Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 950 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee*
Sklepy marki obecne są niemal w każdym polskim mieście i na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko jest w porządku. Niestety jednak CCC ma poważne problemy.
O sprawie jako pierwszy napisał „Newsweek”. Jak podaje tygodnik, wskaźnikiem kłopotów obuwniczego giganta jest drastyczny spadek cen akcji – 5 lat temu kosztowały 300 zł. Obecnie jest to 35-36 zł.
Firma CCC ma więc poważne problemy finansowe. Zdaniem ekspertów zostały one spowodowane poprzez nadmierną ekspansję spółki, która była realizowana dzięki pożyczkom. Obecnie, rosnące stopy procentowe są więc dla firmy wręcz zabójcze.
Do tego doszła sytuacja na świecie czyli pandemia koronawirusa i wojna na Ukrainie. Te dwa czynniki jak wiemy spowodowały wzrost cen surowców czy transportu, a tym samym zmniejszają rentowość wielu biznesów.
Czy CCC zniknie z rynku?
Z pewnością za wcześnie jest, by pojawiły się jakiekolwiek prognozy co do tak czarnego scenariusza. Z pewnością jednak założyciel firmy i jednocześnie szef rady nadzorczej, Dariusz Miłek musi podjąć radykalne kroki, które zadecydują o być albo nie być swojej spółki.
>>>Zestaw Ralpha Kaminskiego w McDonald’s to prawdziwa BOMBA kaloryczna. Ma aż…!
* cyt. corporate.ccc.eu/o-firmie