Na zakopiance pomiędzy miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała pod górą Mały Luboń, rusza budowa najdłuższego tunelu w Polsce.
Całkowity koszt drogi ekspresowej o długości ok. 3 km, z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km wyniesie 968,8 mln złotych.
— Zatory drogowe na zakopiance obrosły legendą. (…) To historyczny moment, na który długo czekaliśmy, czekały pokolenia. Dla wielu jest to droga życia, dzięki której realizują swój biznes, swoje plany życiowe, bo to nie tylko arteria turystyczna – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa z PiS.
Jak informuje GDDKiA, minister Adamczyk z przedstawicielem włoskiej firmy Astaldi podpisał umowę na budowę tunelu. W procedurze przetargowej zaproponowała najniższą cenę, deklarując, że wykona inwestycję w 54 miesiące.
Obie nitki tunelu będą drążone metodą austriacką. Polega ona na tym, że na bieżąco wykonuje się obudowy z betonu zbrojonego.
Będzie mniej korków?
BR