Straciliśmy na… Euro 2016

Telewizja Polska straciła niemal 20 milionów złotych na emisji meczów piłkarskich Mistrzostw Europy we Francji.

Wiadomo, że TVP zapłaciła Polsatowi aż 40 milionów złotych za prawa do transmisji zaledwie 11 spotkań. Wpływy reklamowe Telewizji Polskiej z emisji meczów Euro 2016 wyniosły natomiast około 21 milionów złotych. Oznacza to, że telewizja publiczna nie odzyskała przekazanych Polsatowi pieniędzy. O stratach poinformował już prezes TVP Jacek Kurski.

Dla porównania przychody reklamowe Polsatu z czasu emisji meczów Euro 2016 wyniosły około 37 milionów złotych, ale stacja Zygmunta Solorza-Żaka wyemitowała na głównej antenie 24 spotkania.

Jedynym pocieszeniem dla telewizji publicznej może być fakt, że to mecze w TVP gromadziły większa widownię od transmisji Polsatu. Dla przykładu, według danych Nielsen Audience Measurement, ćwierćfinałowy mecz Polski z Portugalii w TVP1 śledziło 8,07 milionów widzów, podczas gdy w Polsacie i Polsacie Sport mecz obejrzało 7,9 milionów.

 

BR

Komentarze