Sztuczny HASZYSZ zabija w Polsce! GIS wydał ważne ostrzeżenie

sztuczny haszysz

Główny Inspektorat Sanitarny informuje, że w Polsce pojawił się nowy groźny narkotyk. Z pozoru wygląda jak haszysz, jednak sposób jego pozyskiwania i skład sprawiają, że może stanowić śmiertelne zagrożenie. W województwie łódzkim pojawił się sztuczny haszysz. 

Sztuczny haszysz jest nazywany inaczej fake hash lub Hasan. Ten nowy narkotyk pojawił się niedawno w Polsce, w okolicach Łodzi. Występuje w formie plastycznej masy zdatnej do palenia, czyli na pierwszy rzut oka zachowuje się zupełnie jak zwykły haszysz. Ma różne barwy – od żółtej, przez brunatną aż do czarnej. Jak działa Hasan i co się dzieje z człowiekiem, który go zażyje?

Hasan działa bardzo mocno na ośrodkowy układ nerwowy, powodując odurzenie i zatrucie organizmu. W skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do śmierci. Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie przed nowym narkotykiem, podając jednocześnie jego skład.

 

 W obecnie zabezpieczanych produktach zidentyfikowano syntetyczny kannabinoid o nazwie 4F-MDMB-BINACA, który już w małym stężeniu działa na receptory kannabinoidowe, silniej od Δ9-THC – składnika marihuany. Powoduje halucynacje, pobudzenie, agresję, lęk, splątanie, letarg, psychozy, problemy gastryczne, jak również przyspieszenie akcji serca oraz ostrą niewydolność nerek. Stosowanie tego narkotyku prowadzi do uzależnienia lub chorób psychicznych

– napisano w komunikacie GIS.

 

ZOBACZ TEŻ: Straszna śmierć 19-latka z Łomży. Zmarł przez e-papierosy?!

 

GIS apeluje, aby w wypadku natknięcia się na osobę, która może znajdować się pod wpływem Hasana najpierw zadbać o własne bezpieczeństwo, a następnie zadzwonić pod numer alarmowy 112. Jeśli sytuacja tego wynika, to należy przystąpić do udzielenia pierwszej pomocy.

 

GIS przypomina też o zagrożeniu płynącym z tzw. dopalaczy, które podobnie jak niektóre mieszanki narkotyków często zmieniają swój skład, co utrudnia pomoc medyczną osobom, które uległy zatruciu. Warto mieć to na uwadze i trzymać się od takich środków z daleka.



Komentarze