Skandaliczna relacja zagranicznych mediów. Znowu obrazili Polskę – nigdy się nie nauczą?

Stacja CNN na pasku informacyjnym podała komunikat o wizycie księcia Williama i księżnej Kate w „polskim obozie zagłady”. Para książęca we wtorek odwiedziła były niemiecki obóz koncentracyjny Stutthof na Pomorzu. Tam spotkali się również z pięcioma byłymi więźniami obozu.

 

W sprawie skandalicznej pomyłki na Twitterze zainterweniowało Muzeum Auschwitz. Opublikowany wpis przypomina, że obóz koncentracyjny Stutthof był obozem nazistowskim. Muzeum zwróciło się do mediów o poprawienie błędnej informacji.

 

 

Komunikat o polskim obozie zagłady podały między innymi USA Today, CNN, „Daily Mirror” i „Daily Mail”. Po interwencji CNN, USA TODAY i „Daily Mail” poprawiły błędny wpis.

 

Już od zeszłego roku Muzeum Auschwitz udostępnia na swojej stronie internetowej aplikację „Remember”, która służy do eliminowania z tekstów takich wyrażeń, jak „polskie obozy śmierci” lub „polskie obozy koncentracyjne”.

 

kd, źródło: fakt, twitter

Powstanie nowy film „German Death Camps”. Trwa zbiórka na jego realizację

W zagranicznych mediach, głównie niemieckich wielokrotnie pojawiają się stwierdzenia „polskie obozy zagłady”. Często używa się również określenia „nazistowskie obozy koncentracyjne” nie utożsamiając ich z konkretnym państwem. Przypomnijmy, że nazizm to ideologia Niemieckiej Narodowosocjalistycznej Partii Robotników. Niestety poprzez błędnie szerzone informacje wiele osób o tym zapomina. Żeby tamu zapobiec grupa osób zdecydowała się na wyprodukowanie filmu „German Death Camps”. Continue reading „Powstanie nowy film „German Death Camps”. Trwa zbiórka na jego realizację”

SZOKUJĄCE zdjęcia z obozu zagłady. Nastolatek udawał pod szubienicą, że… (FOTO)

17-letni uczeń szkoły średniej z Legnicy udowodnił, że dla większości młodzieży nie ma żadnych granic przyzwoitości. Szymon R. na wycieczce szkolnej chciał się popisać przed resztą kolegów.

 

Pod koniec zwiedzania niemieckiego obozu zagłady Gross-Rosen w Rogoźnicy odłączył się od grupy. Stanął pod szubienicą i przybrał pozę udając, że oddaje na nią mocz. Wszystko udokumentowała jego koleżanka. Następnie nastolatek umieścił zdjęcia w internecie.

 

Post wywołał wiele kontrowersji w sieci i natychmiast został usunięty. Wcześniej jednak wielu internautów skopiowało fotografię. Dotarła ona również do redakcji Faktu:

Zrzut ekranu, fakt.pl

 

Zastanawia jednak postawa szkoły, do której uczęszcza Szymon R. Jak donosi Fakt, wobec nastolatka zostały wyciągnięte konsekwencje jedynie w oparciu o statut szkoły.

 

Jak poinformowała wicedyrektor szkoły: „Szymon będzie miał na świadectwie obniżoną ocenę z zachowania, dostał także naganę od dyrektora.”

 

Reporterzy Faktu nie zamierzali jednak pozostawić tej sytuacji bez odpowiednich konsekwencji. Złożyli zawiadomienie na policji. Prowadzone jest dochodzenie w sprawie znieważenia miejsca pamięci. Za to przestępstwo grozi grzywna lub nawet ograniczenie wolności.

 

Źródło: fakt
kd