W 4 minuty zwalczysz BÓL PLECÓW i ukoisz nerwy! To idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią ćwiczyć!

Czas spędzany w domu wbrew pozorom także może przyprawić nas o ból pleców. W momecie, gdy brakuje nam dostatecznej ilości ruchu cierpi nie tylko nasz kręgosłup i ciało, ale także umysł.

Jak efektywnie wykorzystać czas w domu, aby poczuć się lepiej? To prostsze niż myślisz i zajmie Ci to zaledwie 4 minuty!

 

Kiedy dokuczają nam dolegliwości bólowe pleców i kręgosłupa wtedy warto wykonać tzw. pozycję „szczęśliwego dziecka”. Dowiedz się jak poprawnie wykonać to ćwiczenie!

 

Pozycja szczęśliwego dziecka to jedna z najprzyjemniejszych pozycji relaksacyjnych. W jodze nazywa się „ananda balasana”.

 

„Specyficzne rozciąganie bioder niesie ze sobą wiele korzyści i naprawdę warto wykonywać je regularnie” przekonują trenerzy.

 

Co daje nam pozycja „szczęśliwego dziecka”?

 

  • łagodzi ból lędźwi,
  • rozciąga i przynosi ulgę w bólach kręgosłupa,
  • otwiera biodra i rozciąga wnętrza ud,
  • pobudza energię życiową,
  • uspokaja umysł,
  • pomaga pozbyć się stresu i zmęczenia.

 

Oto instrukcja jak poprawnie wejść w to ćwiczenie!

1. Połóż się na plecach. Na wydechu zegnij kolana i przyciągnij je do brzucha.

2.Weź wdech i chwyć dłońmi za duże palce u stóp lub jej zewnętrzne części (jeżeli sprawia ci to trudność, możesz użyć paska lub gumy do ćwiczeń).

3.Rozsuń kolana, tak aby znajdowały się szerzej niż tułów, a następnie wyciągnij je w górę, w kierunku pach.

 

Tego ćwiczenia nie powinny wykonywać kobiety w ciąży oraz osoby z uszkodzeniami w obrębie kolan bądź szyi.W tym celu dla tej grupy osób przydatne będą inne ćwiczenia wchodzące w zakres pilatesu i jogi.

 

 

ZOBACZ TEŻ:Chroni przed NOWOTWORAMI i ma niezliczone korzyści prozdrowotne! W WIELKANOC NIE MOŻE JEJ ZABRAKNĄĆ!

 

 

Źródło:zdroweplecy.net

Źródło zdjęć:pixabay/Instagram



Komentarze