Witamina D. Ta grupa osób nie powinna jej suplementować!

Niedobór witaminy D dotyczy już co drugiej osoby na świecie, jednak czy każdy powinien ją suplementować?

Pomimo nazwy witamina D nie jest witaminą, a hormonem, który promuje wchłanianie wapnia w organizmie.

 

Witamina D jest ważna nie tylko dla mocnych kości, ale też dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, a dodatkowo jej właściwy poziom zmniejsza ryzyko zachorowań na nowotwory.

 

Kto nie musi suplementować witaminy D ?

 

„Zdrowe osoby od 19. do 65. roku życia nie muszą suplementować witaminy, jeśli od kwietnia do września przebywają na zewnątrz codziennie, między 10 a 15, przez co najmniej 15 minut z odkrytymi przedramionami i podudziami bez wcześniejszego zastosowania kremu z filtrem”– wyjaśniają eksperci.

 

Bez względu na porę roku oraz stosowaną dietę, grupą, która nie powinna przerywać suplementacji wiosną i latem są seniorzy powyżej 65. roku życia.

 

Oto zalety jakie wnosi witamina D do naszego organizmu:

 

1.Wzmacnia kości poprzez regulację gospodarki wapniowo-fosforanowe

2.Zwiększa siłę mięśniową

3.Korzystnie działa na układ sercowo-naczyniowy

4.Korzystne działanie w otyłości.

5.Zapobieganie wystąpienia cukrzycy typu 2 i typu 1

6.Tłumi autoagresję np. w przypadku stwardnienia rozsianego (SM)

7.Zmniejsza występowanie ryzyka nowotworów

8.Korzystnie działa na skórę

9.Wspiera rozwój dziecka w czasie ciąży i w momencie karmienia piersią

10. Zapobiega problemom ze słuchem.

 

Do najczęstszych objawów niedoboru witaminy D w organizmie zaliczamy: ból mięśni i pleców, biegunka, zmęczenie, bezsenność, depresja, wypadanie włosów, ból kości, nadciśnienie, problemy z apetytem.

 

ZOBACZ TEŻ:Selena Gomez żąda 10 mln dolarów ODSZKODOWANIA. Chodzi o…

 

Źródło:wprost;medonet/pixabay



Komentarze