W latach 90′ buty tej firmy były synonimem Zachodu i jednocześnie luksusu.
Dodatkowo te pochodzące z Niemiec buty można było kupić tylko w dużych miastach. Ceny też nie należały do niskich. Teraz jednak zarząd zadecydował o opuszczeniu polskiego rynku.
Jak informuje portal dlahandlu.pl chodzi o firmę Salamander. Sieć poinformowała już o zakończeniu programu lojalnościowego w Polsce. Punkty zgromadzone na „Shopping Card” trzeba wykorzystać do 1 marca 2020 r.
Sieć sklepów obuwniczych Salamander zamyka sklepy w Polsce i opuszcza nasz rynek – dowiedział się portal dlahandlu.pl. W sklepach trwają wyprzedaże. Na obecną chwilę podjęta została oficjalna decyzja o zamknięciu placówki w Al. Jerozolimskich w Warszawie. O kolejnych planach spółka na razie nie informuje.
Pod artykułem zamieszczonym przez portal dlahandlu.pl oblikowano komentarz, którego autorem ma być właśnie firma Salamander Polska. Czytamy w nim:
Szanowni Państwo,
Zakończenie programu lojalnościowego Salamander Club nie jest jednoznaczne z zamknięciem wszystkich sklepów Salamander.
Portal przekazuje niewiarygodne informacje, zarówno odnośnie daty rozpoczęcia działalności marki SALAMANDER w Polsce, jak i kwestii zakończenia.
Niestety strona salamander.pl nie działa, nie ma też żadnej oficjalnej informacji na facebookowym profilu Salamandra.
>>>Ale numer! Kasia Glinka dopiero po południu zorientowała się, że ma na sobie…

Historia firmy Salamander:
Salamander i buty – koncepcje tak nierozłączne, jak pomysłowość i przedsiębiorczość, które od samego początku były znakiem rozpoznawczym firmy. Jakob Sigle, założyciel przyszłej Salamander AG, był pionierem w przemysłowej produkcji obuwia. (…)
Szukając miejsca do produkcji unikalnego nowego materiału na obcasy do butów, Jakob Sigle kupił w 1917 r. Nieruchomość mieszczącą fabrykę ścieru drzewnego w Türkheim w Bawarii. W ten sposób położył kamień węgielny pod dzisiejszą Salamander Industrie-Produkte GmbH.
