Poznański ratusz wypowiedział słoniową wojnę nieodpowiedzialnym właścicielom psów. Zaproszono do niej mi.in. miejski ogród zoologiczny, sanepid oraz lokalne media.
Słoniowa wojna to kampania, która ma na celu uświadomić właścicieli psów, jak brudny jest Poznań i nakłonić ich do sprzątania po swoich pupilach. Elementami akcji są sterty odchodów słoni, a także publikowane przez lokalne media filmy pokazujące nocne spacery tych zwierząt po ulicach.
Jak się okazuje chodniki i trawniki Poznania zanieczyszcza tyle odchodów, ile codziennie mogłoby pozostawić po sobie 50 słoni. Jeden słoń produkuje dziennie 100 kg odchodów, pies ok. 100 g. W Poznaniu mieszka 50 tys. psów, które dziennie produkują 5 ton odchodów.
„Zdecydowaliśmy się na kampanię z elementami zaskoczenia, które, jak obserwowaliśmy przez dwa ostatnie dni, wywoływały śmiech i zastanowienie. Najważniejsze jednak, co widać po komentarzach, że poznaniacy skojarzyli, że chodzi o czyste ulice naszego miasta” – poinformował zastępca dyrektora gabinetu prezydenta Tomasz Lisiecki.
Projekt ma na celu przypomnienie właścicielom czworonogów, że to oni ponoszą odpowiedzialność za czystość miasta.
Źródło londynek.net
MM