W grudniu 2023 r. nowe władze przejęły kierownictwo w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. W kolejnych tygodniach nastąpiła wymiana kadr oraz częściowa zmiana jeśli chodzi o ramówkę.
Co więcej, media publiczne postawiono w stan likwidacji, a ten krok został zakwestionowany przez Sąd, przez co i radio i telewizja są obecnie w budzącej wątpliwości sytuacji prawnej.
Z kolei zmiany prowadzących oraz te w formatach programów sprawiły, że rzesza widzów i słuchaczy zrezygnowała z korzystania z mediów publicznych. Najnowsze wyniki są więc zatrważające!
Cytowane przez Wirtualne Media badania Nielsen Audience Measurement dotyczyły kanałów informacyjnych. Jak podano w komunikacie, na pierwszym miejscu znalazły się stacje z grupy TVN.
Największy udział (8,40 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 59,39 proc.
Drugie miejsce zajął Polsat:
…anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 41,60 proc. do 3,37 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2, Polsat News Polityka i Wydarzenia24).
Natomiast Telewizja Polska zanotowała ogromny spadek:
…anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 57,57 proc. do 2,27 proc. (TVP Info i TVP3).
Jak do tej pory władze stacji zupełnie ignorują opinie widzów – mocno wyrażaną choćby na instagramie – i jak tak dalej pójdzie, kolejna ich grupa odejdzie do alternatywnych mediów.
źródło: wirtualnemedia.pl