Prace hydrotechniczne staną się kluczowym rynkiem infrastrukturalnym dla setek firm obok dróg, kolei i energetyki.
Jak informuje portal dziennik.pl, do 2030 roku Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zapowiada wydanie ponad 60 miliardów złotych na program żeglugi śródlądowej. Pieniądze mają posłużyć przede wszystkim na udrożnienie Odry i Wisły.
Spółka Mostostal Warszawa odnowiła Kanał Elbląski za 52 miliony złotych.
– Wsparcie spółki Acciona, naszego partnera strategicznego, zapewnia nam know-how i gwarancję bezpieczeństwa finansowego przedsięwzięć – podkreśla Andrzej Goławski, prezes Mostostalu Warszawa.
Z kolei Konsorcjum Porr Polska i Metrostav niedługo kończy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu modernizację Zbiornika Nyskiego i regulację Nysy warte ponad 250 milionów złotych.
— Szkolimy zespoły realizacyjne, ale poszukujemy też nowych pracowników z uprawnieniami hydrotechnicznymi. Dysponujemy potencjałem wykonawczym w oparciu o zaplecze macierzystej spółki. Przy realizacji bardzo dużych projektów zakładamy działanie w konsorcjum – skomentował Mateusz Gdowski, rzecznik Porr.
W efekcie może w końcu zmniejszy się ilość tirów na polskich drogach.
Katarzyna B.