Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o wprowadzeniu kolejnych cyfrowych udogodnień. Klienci 125. banków spółdzielczych mogą już założyć profil zaufany i korzystać z serwisów e-administracji.
Banki spółdzielcze w Pruszczu Pomorskim, Wolinie, Toruniu, Koninie, Koronowie, Kostrzynie, Strykowie, Tczewie, Wronkach czy Żurominie – to tylko niektóre z banków, które dołączyły do tzw. „węzła krajowego”.
Umożliwia on dostęp do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Można to zrobić za pośrednictwem jednego loginu i hasła.
– To ważny etap w rozwoju polskiej e-administracji. Klientami banków spółdzielczych są bowiem często osoby z mniejszych miejscowości, które właśnie zyskują dużo łatwiejszy dostęp do e-usług. Do tej pory podłączyliśmy 313 placówek. W sumie będzie ich 500. Tym samym około 1,5 miliona ich klientów m.in. bez wychodzenia z domu będzie mogło założyć profil zaufany – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Klienci tych banków będą mogli swoimi loginami logować się też do takich systemów jak np. Internetowe Konto Pacjenta, konta Mój GOV czy PUE ZUS.
Login i hasło z banku bedą więc jednymi danymi potrzebnymi do załatwienia spraw urzędowych. Profil zaufany będzie mógł zostać założony zdalnie w trakcie realizacji dowolnej usługi publicznej.
Z profilu zaufanego korzysta już 7 784 221 Polaków.
– Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę) – informuje ministerstwo.
Zobacz także: Ministerstwo podało najnowsze dane. W lipcu Polacy zrobili TO 27 mln razy!
Fot. Pixabay