Program wsparcia dla rodzin dopiero się zaczął, a sklepy już odczuły, że Polacy kupują więcej sprzętu AGD i częściej odwiedzają centra handlowe – informuje „Rzeczpospolita”.
Z danych Związku Pracodawców AGD CECED Polska, do których dotarła „Rzeczpospolita”, wynika, że w maju sprzedaż sprzętu AGD wzrosła wartościowo aż o 11 procent, a ilościowo o 9 procent. Związek podaje, że do tego miesiąca rynek był w zasadzie płaski.
— Wzrost sprzedaży o 9 proc. ilościowo i 11 proc. wartościowo pozwolił utrzymać dodatnią dynamikę wzrostu rynku w 2016 r. Może to być efekt rządowego programu 500+, ponieważ takie sumy wpompowane w gospodarkę wpłyną na pewno na konsumpcję także w branży AGD – powiedział Adam Cich, szef Electrolux na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Sieci handlowe coraz częściej promocje adresują właśnie do rodzin. Obniżają ceny zarówno podstawowych produktów, jak i tych kupowanych na specjalne okazje.
I tak się właśnie kończy „pomoc” – zamiast dla dzieci idzie na wyposażenie mieszkania rodziców.
BR