Reportaż „Franciszkańska 3”, który pokazywał zaniechania papieża Jana Pawła II wobec pedofilów w kościele, przynosi zaskakujące skutki. Widać je w sklepach z dewocjonaliami. To dzieje się z pamiątkami po polskim papieżu.
Kontrowersyjny reportaż
Reportaż autorstwa Marcina Gutowskiego- „Franciszkańska 3” wstrząsną Polakami. Materiał dowodził, że Karol Wojtyła nie reagował i zatajał doniesienia o księżach, którzy molestowali dzieci. Papież miał nawet tuszować przestępstwa pedofilii, których dopuszczali się duchowni. W odpowiedzi na reportaż TVN- Telewizja Polska zaczęła emitować homilie Jana Pawła II, a Sejm przyjął uchwałę, która broni papieża i podkreśla jego liczne zasługi dla Polski i świata. Materiał stacji TVN wywołał publiczną dyskusję. Głos zabrał między innymi ojciec Paweł Gużyński, który powiedział w rozmowie z dziennikiem Fakt:
Kościół zachowuje się jak nieznośny rodzic, który za wszelką cenę próbuje obronić swój autorytet
W sklepie z dewocjonaliami
Czy kontrowersyjny reportaż spowodował, że Polscy zaczęli odwracać się od kościoła i lekceważyć Jana Pawła II? Sytuacje ze sklepów z dewocjonaliami, gdzie można kupić pamiątki związana z polskim papieżem, dowodzą, że wierni nie odwracają się od Jana Pawła II. Dzieje się coś absolutnie zaskakującego. Dziennikarze portalu o2 poszli do jednego z takich sklepów. Dowiedzieli się, że sprzedaż pamiątek gwałtownie wzrosła p reportażu stacji TVN. Zainteresowanie pamiątkami można porównać do czasu beatyfikacji Jana Pawła II. Pan Mariusz- właściciel sklepu z dewocjonaliami powiedział w rozmowie dziennikarzom portalu o2:
Z roku na rok zainteresowanie Wojtyłą rośnie, teraz po tej aferze znów jest niezły skok
Z kolei pani Katarzyna, która pracuje w sklepie z dewocjonaliami powiedziała:
Zagraniczni klienci mówią, że wezmą dwie sztuki zamiast jednej, żeby dać znajomym, którzy nie mogli przyjechać do Krakowa
Zdjęcie: Pexels