Dziś (20.08.2024) ruszył nabór wniosków do „Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)” w ramach Programu FEnIKS, gdzie wysokość alokacji pierwszego naboru grantowego wynosi 180 000 000 PLN.
Jednak po kilku minutach od startu naboru pieniądze „znikły”.
Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej – nabór wniosków
Zgodnie z ogłoszeniem o naborze, składanie wniosków miała się rozpocząć 20 sierpnia 2024 r. o godz. 10:00, „w dedykowanej aplikacji dostępnej pod adresem: https://granty.nfz.gov.pl/”. Wnioski można składać do dnia
19.09.2024 r.
Z uwagi na wysokość grantów przychodnie włożyły wiele pracy i kosztów w prawidłowe przygotowanie wniosków. Dziś jednak spotkała ich przykra niespodzianka. O godzinie 10 nie dało się złożyć wniosku – strona nie działała. Nie można się było również dodzwonić na infolinię – nikt nie odbierał.
Natomiast kilkanaście minut później na stronie pojawił się komunikat:
Zakończono przyjmowanie zgłoszeń
UWAGA!
Uprzejmie informujemy, że alokacja finansowa przeznaczona na niniejszy nabór, zgodnie z informacją w ogłoszeniu o naborze wniosków o powierzenie grantu, została wyczerpana.
Zapraszamy do udziału w kolejnym naborze wniosków o powierzenie grantu.
Co by oznaczało, że w kilka minut zniknęło 180 milionów złotych.
Bałagan czy ustawka?
Przedsiębiorcy i lekarze, którzy chcieli złożyć wniosek nie mogli uwierzyć w to co widzą. Po pierwsze, jak można „rozdać” 180 milionów w kilka minut, a po drugie nabór przecież miał trwać 30 dni!
Tymczasem Narodowy Fundusz Zdrowia na platformie X wydał komunikat:
⚠️ Przeciążanie serwerów spowodowało, że aplikacja do składania wniosków może być niedostępna.
A w jakiś czas później przekazano, że strona już działa. Użytkownicy twierdzili jednak, że wcale nie działa i zarzucali NFZ bałagan i brak profesjonalizmu.
Nie dziala poprawnie! Po wypelnieniu wniosku, przy pobieraniu pliku do podpisu strona sie zawiesza.
Dramat. Przecież złożony wniosek, to taki, który został podpisany i wysłany na skrzynkę podawczą ePUAP jako załącznik. Na jakiej podstawie więc, stwierdzono, że wszystkie wygenerowane wnioski zostaną na nią poprawnie wysłane. Nie mówiąc już o ich merytorycznej weryfikacji?
Niestety nie działa poprawnie. Jest problem z pobraniem wniosku. Limit czasu został przekroczony. Porażka.
Dodatkowo zmiana dokumentu informującego o naborze w dniu naboru to też trochę dziwna praktyka! Sposób przyjmowania wniosków beznadziejny! Wypełnianie wniosku nie powinno być na czas! Brak możliwości z zapoznaniem się z wnioskiem w formie, w której był ostatecznie wypełniany!
Ponadto wiele osób uważa, że „zwieszenie” serwera dało Funduszowi czas na „ustawienie” naboru.
Ten nabór ma wszystkie cechy potrzebne do jego unieważnienia. Przy składaniu po raz pierwszy, system się wywrócił, za drugim razem komunikat o wyczerpaniu środków. Kino
Cały nabór to jedna wielka katastrofa!!! Jeżeli rankingujecie punktacyjnie (opieka koordynowana, czy obszar gminy wiejskiej itd.) to jak to się to ma do składania wniosków kto pierwszy ten lepszy??? Na dodatek przy nie działających serwerach!!!
Zadziwiająca przerwa w działaniu trwała tyle co poprawne wypełnienie wniosku
Internauci pytali też, czy komukolwiek udało się złożyć wniosek bez problemu, jednak taka osoba się nie pojawiła.
Poprosiliśmy NFZ o komentarz do dzisiejszej sytuacji i obecnie oczekujemy na odpowiedź.
Za pracę w DDTVN, Piotr Adamczyk nie dostanie ani grosza! Wyjaśnił dlaczego!
[AKTUALIZACJA]
‼️ Aplikacja do składania wniosków działa poprawnie.
Raz jeszcze przepraszamy za utrudnienia. https://t.co/NVkiymtnrv
— Narodowy Fundusz Zdrowia (@NFZ_GOV_PL) August 20, 2024