Warszawska spółka Cloud Technologies opracowała technologię UnBlock, która mimo zainstalowanego na komputerze programu blokującego reklamy internetowe, ma pozwolić na ich wyświetlanie.
Jak czytamy w serwisie www.forbes.pl, z danych firmy Adobe i Page Fair wynika, że niemal 35 procent polskich internautów korzysta z narzędzi do blokowania reklam internetowych.
– Nasze narzędzie potrafi unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej kreacji w praktycznie dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Chodzi oczywiście o pieniądze i to spore. Otóż według badań eMarketera w wyniku działania programów blokujących w zeszłym roku wydawcy stracili około 22 mld dolarów, a w tym roku może to już być ponad 26,8 mln dolarów.
„Wielu internatów włącza w swoich komputach ad block’i z uwagi na – często drażniące reklamy. Oczywiście przeciętny użytkownik może nie zdawać sobie sprawy mechanizmów rządzących siecią i… wyłącza „przeszkadzajkę”. Tymczasem to właśnie dzięki emisji reklam, portale internetowe mają środki na swoje utrzymanie i… finalnie dostarczenia nam – użytkownikom wartościowych treści” – zauważa w komentarzu na Facebooku kielecka firma Net Media Broker, która zajmuje się reklamami w sieci.
Jednak eksperci są zdania, że internauci i tak znajdą sposób na obejście nowego antyadblockera albo kolejna firma wymyśli UnUnBlocka od technologii UnBlock.
Tomasz Cukiernik