Premier Beata Szydło powołała Polską Fundację Narodową, której celem jest promocja Polski za granicą. Rząd chce w ten sposób budować markę kraju.
Polska Fundacja Narodowa chce promować Polskę, ale nie „w potocznym tego słowa znaczeniu”. Ma się to odbywać „poprzez pokazywanie czy promowanie, poprzez działania PR-owe różnych inicjatyw. PFN ma być podmiotem, który „wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa, będzie budował polską markę”.
– PFN będzie miała za zadanie pokazywać Polskę piękną, Polskę przyjazną, Polskę, do której warto przyjechać, Polskę ambitną: Polskę, w której są ogromne możliwości, wspaniali ludzie, wspaniałe pomysły – powiedziała premier Szydło.
Inicjatorem stworzenia fundacji był minister skarbu Dawid Jackiewicz. Sam polityk wyjaśnił jednak, że tak naprawdę pomysł fundacji zrodził się w głowach prezesów spółek Skarbu Państwa.
Poza promocją Polski na arenie międzynarodowej, celem powołania PFN są oszczędności. Według rządu bowiem każdego roku spółki Skarbu Państwa tracą miliony, a nawet setki milionów złotych tylko dlatego, że stereotypy i przekłamania o Polsce i Polakach niszczą renomę kraju i negatywnie wpływają na jego wiarygodność inwestycyjną.
BR