Firma Epic Games, odpowiedzialna za stworzenie silnika Unreal Engine, wraz NASA opracowała wirtualny symulator Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, który odtwarza warunki panujące w mikrograwitacji i pozwala na trenowanie astronautów.
Od jakiegoś czasu trening astronautów może odbywać się w wirtualnej rzeczywistości, która pozwala na dokładne odtworzenie środowiska, w którym występuje mikrograwitacja. Do szkolenia swoich astronautów NASA wykorzystuje także fizyczne makiety, loty paraboliczne, baseny, i nie tylko.
Symulacja wykorzystuje „najnowocześniejszą grafikę oraz symulację fizyki, aby zwiększyć poczucie, że wirtualny świat to ten prawdziwy.” – powiedział Matthew Noyes, inżynier oprogramowania w NASA.
„Im bardziej realistyczny wydaje się trening, tym szybciej w rzeczywistym świecie możesz zareagować na krytyczną sytuację, ratując przebieg misji, a nawet swoje życie.”
Prace nad symulacją jeszcze nie zostały ukończone, ale NASA już poinformowała o tym, że oprogramowanie otrzyma także wersję konsumencką. Jednak nie wiadomo, kiedy miałaby ona pojawić się na rynku.