Reklamy w przeglądarkach blokuje 7 mln Polaków i ok. 198 mln osób na całym świecie.
Jak podają statystyki Cloud Technologies, polskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu i personalizacji reklamy online, z blokowania reklam w przeglądarkach korzysta już prawie 7 mln polskich użytkowników internetu, a to plasuje Polaków na piątym miejscu na świecie pod względem liczby blokujących. W rankingu procentowego rozpowszechnienia adblockerów wśród internautów Polska z wynikiem 37 proc. wysuwa się na drugie miejsce, zaraz za Grecją.
Wg raportu „Profiling Adblockers”, który został sporządzony przez GlobalWebIndex, z wtyczek blokujących reklamy korzysta 30 proc. internautów w Europie. Z narzędzi typu AdBlock Plus, AdBlock, µBlock czy NoScript korzysta ok. 1/3 internautów poniżej 35. roku życia. Po wtyczki do blokowania reklam sięgają częściej mężczyźni ( 31 proc.) niż kobiety (23 proc.).
Wśród głównych przyczyn do stosowania narzędzi blokujących reklamy i skrypty wymieniane są obawy związane z bezpieczeństwem i prywatnością. Innym powodem blokowania reklam jest ich natarczywość, nadmiar i niedopasowanie.
Wg badań eMarketera, w 2015 r. programy blokujące reklamy pozbawiły wydawców ok. 22 mld dol. W tym roku straty z tego tytułu mogą przekroczyć 26,8 mld dol.
Źródło londynek.pl
MM