Polski lekarz i wykładowca- profesor Łukasz Wysieński dokonał prawdziwej rewolucji w przekazywaniu wiedzy studentom. Profesor naucza studentów w wirtualnych klasach. Wykorzystuje medyczną wirtualną rzeczywistość również do badań.
Rewolucja w studiowaniu
Profesor dr hab. Łukasz Wysieński postawił na nowoczesną technologię w nauczaniu swoich studentów. Od wielu lat jest uznanym lekarzem, wykładowcą akademicki i jak się okazuje miłośnikiem wirtualnej rzeczywistości medycznej. Jest ona nowoczesnym rozwiązaniem w nauczaniu przyszłych lekarzy. Profesor Wysieński korzysta z Medicalholodeck w Collegium Anatomicum Uniwersytetu Radomskiego. Dzięki tej wirtualnej rzeczywistości medycznej studenci mogą zgłębiać tajniki anatomii w wirtualnych salach wykładowych. Jednak to nie wszystko. Mogą też w ten sposób sprawdzać swoją wiedzę. To przełom nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Ułatwia naukę i życie
Profesor Łukasz Wysieński jest zapalonym sportowcem, ma osiągnięcia w karate i od dawna przecierał szlaki w wielu dziedzinach. Jako 26-latek był już doktorem, choć nie miał jeszcze specjalizacji. Śmiało korzysta z nowych technologii, bo dają one wiele możliwości w przekazywaniu wiedzy studentom medycyny i ułatwiają też życie. Dzięki medycznej wirtualnej rzeczywistości możliwa jest oszczędność czasu i pieniędzy. Mediacalholodeck daje szansę na spotkania w wirtualnych klasach, ale też sprawdzanie wiedzy, przeprowadzanie egzaminów i prowadzenie badań. Prof. dr hab. Łukasz Wysieński dzięki nowoczesnej technologii może z powodzeniem łączyć pracę w Warszawie z karierą akademicką na Collegium Anatomicum Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ze swoimi studentami pracuje w wirtualnych salach wykładowych. Profesor Łukasz Wysieński powiedział:
Chciałem, żeby medyczna rzeczywistość wirtualna istniała, kiedy byłem studentem!
Jednak dopiero teraz jest to możliwe. Przyszli lekarze doceniają wpływ nowoczesnej technologii w medycynie. To rewolucja, której nie da się już zatrzymać.
Technologia zdała egzamin
Profesor Łukasz Wysieński i jego zespół z Collegium Anatomicum Uniwersytetu Radomskiego zaczęli korzystać z Medicalholodeck jesienią ubiegłego roku. Łatwość i intuicyjność tej technologii robiła od początku wrażenie i doskonale sprawdzała się w pracy ze studentami. Konfiguracja systemu była szybka i łatwa. Wydział zamówił 20 lekkich zestawów słuchawkowych Oculus Quest 2 oraz oprogramowanie Medicalholodeck. Po zadowalających doświadczeniach z nauczaniem anatomii profesor Łukasz Wysieński poszedł o krok dalej. Wykorzystał Medical Imaging XR podczas obiektywnego ustrukturyzowanego badania klinicznego. Korzystano z gogli Quest VR. Nie było potrzeby instalowania dodatkowych czujników, kabli czy komputerów. Potrzebny był tylko przedłużacz do obsługi zestawów słuchawkowych i połączenie Wi-Fi o normalnej prędkości. Profesor Wysieński dzięki medycznej wirtualnej rzeczywistości przeprowadzał też egzaminy. W niespełna sześć godzin 180 studentów zdało egzamin.
Studenci są na „TAK!”
Dla młodych ludzi wirtualna rzeczywistość nie jest nowością. Pokolenie studentów wielokrotnie korzystało z niej w grach komputerowych. Wie na czym polega i jak można ją wykorzystać nie tylko do rozrywki, ale przede wszystkim do zgłębiania wiedzy. Młodzi ludzie błyskawicznie odnaleźli się w wirtualnym świecie studiowania. Docenili oszczędność czasu, którą niesie ze sobą nowoczesna technologia. Dzięki Medicalholodeck profesor Łukasz Wysieński i jego zespół ustanowili nowy sposób nauczania medycyny nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Profesor Wysieński powiedział:
Studenci uczą się anatomii znacznie szybciej niż wcześniej. To niesamowite jak szybko studenci mogli korzystać z aplikacji Medicalholodeck i jak bardzo byli zafascynowani dostarczonymi danymi anatomicznymi.
Medyczna wirtualna rzeczywistość zagości w Collegium Anatomicum Uniwersytetu Radomskiego na kolejne semestry. Jest tego warta.
Źródło: Medicalholodeck.com
Zdjęcie: YouTube