Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej planuje uruchomienie kampanii reklamowej, która ma zachęcić do płacenia alimentów na dzieci. Jej start zaplanowano na jesień.
Jest to bezpośrednia reakcja resortu na wspólne wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara oraz Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka, którzy w zeszłym miesiącu przypominali, że uchylanie się od płacenia alimentów godzi w dobro dziecka i jest przejawem „przemocy ekonomicznej”. Własnie wtedy apelowali oni o odpowiednią kampanię społeczną, ale też aktywizację zawodową dłużników alimentacyjnych oraz wykorzystanie Systemu Dozoru Elektronicznego wobec popełniających przestępstwo niepłacenia alimentów.
W efekcie, rząd przygotowuje kampanię składającą się między innymi z cyklu materiałów informacyjnych oraz animowanego filmu, które będą miały pokazać korzyści z płacenia alimentów. Treści te będą rozpowszechniane w mediach, ale też pojawią się na stronie internetowej resortu i w mediach społecznościowych.
Ostatnio Krajowy Rejestr Długów poinformował, że dług alimentacyjny w Polsce przekroczył już 10 miliardów złotych. Jest to skutek niepłacenia alimentów przez 305 tysięcy rodziców, wśród których aż 95 procent to ojcowie. Dłużnicy muszą oddać dzieciom średnio prawie 33 tysiące złotych.
BR