Marketing to sztuka zaskakiwania i przykuwania uwagi. Specjaliści pracujący w IKEA wzięli sobie to bardzo do serca i stworzyli reklamę jakiej jeszcze świat nie widział. Żeby otrzymać zniżkę trzeba bowiem na nią… nasikać.
Agencja marketingowa Akestam Holst i laboratorium Mercene stworzyły wyjątkową reklamę, która ukazała się w szwedzkim magazynie dla kobiet „Amelia”. „Nasikanie na tą reklamę może zmienić twoje życie” – głosi wielki napis. Pod nim znajduje się zdjęcie łóżeczka dla dzieci i specjalnie oznaczone do obsikania miejsce.
Okazuje się, że… reklama jest jednocześnie testem ciążowym! Jeśli kobieta w ciąży odda mocz w wyznaczone miejsce, pod regularną ceną łóżeczka – 995 koron pojawi się nowa, czerwona cena dla ciężarnych – 495 koron.
„Akceptując taką kampanię chcieliśmy pomóc matkom, ponieważ narodziny dziecka są związane z dużymi kosztami. Przy okazji chcieliśmy również zwrócić uwagę na problem osób, które nie mają wystarczających środków finansowych, aby zapewnić dzieciom godny byt”
– tłumaczą przedstawiciele IKEA.
Plan chyba się powiódł, bo o nietypowej reklamie piszą i mówią już media na całym świecie. Ciekawe ile pań okaże się głodnych zniżki na tyle by wykorzystać reklamę jako test ciążowy? Wychowanie dziecka to faktycznie potężne koszty, dlatego tego typu zniżek i ułatwień życzylibyśmy sobie z pewnością także w naszym kraju!
wprost.pl / foto:screenshot