Do tej pory koncern Coca-Cola kojarzyliśmy głównie z napojami gazowanymi i sokami. Teraz firma zdecydowała się na przełom jakiego jeszcze nigdy nie było. Stworzyła pierwszy swojej historii napój z alkoholem! Oto przed Wami – Lemon Do!
No dobrze, nie tak do końca przed Wami, raczej przed Japończykami – ale jednak. W Kraju Kwitnącej Wiśni pojawiły się właśnie pierwsze partie napoju Coca-Cola, który powstał na bazie japońskiej wódki shochu zrobionej z destylowanych zbóż, gazowanej wody i dodatków. Kupimy go w wersji z 3,5% i 7% zawartością alkoholu.
Oficjalny debiut Lemon Do zaliczył 26 maja w mieście Fukuoka, gdzie tysiące mieszkańców mogły spróbować tego napoju za darmo.
W przeszłości nie eksperymentowaliśmy z napojami o niskiej zawartości alkoholu, ale to przykład tego, jak kontynuujemy odkrywanie możliwości poza naszymi kluczowymi obszarami
– powiedział prezes Coca-Cola na rynek japoński, Jorge Garduno.
3種類のこだわり #レモンサワー 「檸檬堂」。私は「 #定番レモン 」を選びました🍋 フォロー&好きな #檸檬堂 を選んでツイート! 合計100名様に選んだ製品1ケース当たる! 【6/25締切】
— ひつじ (@riaknlve) 29 maja 2018
Garduno dodał także, że na razie nie jest przewidziana ekspansja nowego produktu na inne rynki. Wynika to z tego, że zdaniem szefostwa Coca-Coli „nie jest rozpowszechnione, by bezalkoholowe napoje były sprzedawane w takim samym systemie, jak te z alkoholem”.
Coca-Cola, jak zresztą wszystkie inne wielkie koncerny produkujące słodkie napoje, nie ma teraz łatwego życia. Sprzedaż spada i choć koncern cały czas jest liderem na rynku, to i tak musi działać, aby zatrzymać tendencję spadkową. Może jednak wejście na rynek alkoholi byłoby dobrym pomysłem?