Jak pić KAWĘ, aby służyła ZDROWIU? Poznaj 5 niezawodnych wskazówek!

Kawa ma zarówno swoje jasne jak i ciemne strony! Poznaj 5 niezawodnych wskazówek jak czerpać korzyści zdrowotne z picia kawy!

Specjaliści coraz częściej podkreślają, że to właśnie kawa zawiera wysoką dawkę odmładzających polifenoli oraz jak powszechnie wiadomo kofeinę, która poprawia koncentrację.

 

Według naukowców kawa może nawet spowalniać rozwój choroby Parkinsona, a także posiada substancje o działaniu antyrakowym.

Ma też jednak swoją ciemną stronę- może wywoływać zgagę, prowadzić do wzrostu ciśnienia, odwadniać i wypłukiwać elektrolity z organizmu. Żeby zmniejszyć jej negatywne działanie na organizm warto zastosować się do kilku zasad.

 

Oto 5 niezawodnych wskazówek dotyczących picia kawy:

 

1.Nie przesadzaj z ilością. Zdaniem specjalistów 3 filiżanki kawy dziennie wystarczą. Większa ilość zwiększa ryzyko wystąpienia działań ubocznych. Ostatnią wypij 3-5 godzin przed snem.

 

2.Szklanka wody przed kawą. Kawa ma działanie moczopędne i może wypłukiwać z organizmu minerały. Szklanka wody pomaga zredukować negatywny wpływ kawy na gospodarkę wodną ciała.

 

3.Kawa świeżo zmielona ma najwięcej wartości odżywczych. Dlatego z takiej najlepiej przygotować napar. Jeśli lubimy kawę rozpuszczalną, powinniśmy wybierać raczej tę jaśniejszą (im ciemniejsza tym więcej zawiera szkodliwego akrylamidu).

 

4.Zrezygnuj z kaw rozpuszczalnych typu „cappuccino” lub „3w1”. W takich produktach ilość dodatków przekracza zawartość samej kawy. Zawierają nawet 50 proc. cukru, zabielaczy, barwników, tłuszczów trans, stabilizatorów i emulgatorów.

 

5.Kawę możemy pić z dodatkiem mleka bez uszczerbku na zdrowiu. Wtedy warto jednak zrezygnować z cukru.

 

 

Źródło:pixabay



Komentarze