Tysiące produktów, ale niewątpliwie największą popularnością cieszą się tanie produkty, które przyciągają ceną i smakiem, bo często o ich jakości nie mamy zielonego pojęcia.
W Polsce aż 12 sieci zapowiedziało zakaz sprzedaży w swoich punktach jaj pochodzących z chowu klatkowego, należą do nich: Piotr i Paweł, Auchan, Stokrotka, Aldi, Lidl, Kaufland, Makro, Netto, Biedronka, Carrefour, Intermarche oraz Tesco.
Tesco również wycofuje ze sprzedaży jaja pochodzące z chowu klatkowego. Sieć tłumaczy swoją decyzję zagrożeniem dla zwierząt, jakie stanowi tego typu hodowla – to niewątpliwie okrutny, niehumanitarny sposób hodowli kur. Od 2025 klienci popularnego sklepu nie będą już mogli kupić tanich jaj oznaczonych cyfrą ”3”. Zgodnie z zapowiedzią sklepu jajka znikną z półek Tesco końca do 2025 roku.
Tesco ma zamiar sprzedawać jedynie jaja ekologiczne, z chowu ściółkowego i z wolnego wybiegu, które są pozyskiwane w etyczny i właściwy sposób.
Ceny jajek wzrosną, a zauważy to znaczna większość klientów w Polsce, ponieważ aż 9 na 10 opakowań jajek sprzedawanych w kraju pochodzi właśnie z chowu klatkowego. Zgodnie ze statystykami aż 80% Polaków wybiera jaja oznaczone ”trójką”, pochodząc od kur zamkniętych w klatkach, które nigdy nie widziały słońca i żyją maksymalnie pół roku.
Przypomnijmy, zatem oznaczenia jajek:
”1”-jaja z wolnego wybiegu
”2”- jaja z chowu ściółkowego
”3”-jaja z chowu klatkowego
źródło: euorbuilid / na temat / businessinsider
fot.: pixabay
kg