UOKiK postawił zarzuty Kasi Dziurskiej. Będzie ukarana za „bezrefleksyjność”?!

W najnowszym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o postawieniu zarzutów trójce znanych sportowców i influencerów, w tym Kasi Dziurskiej.

Kasia Dziurska (34 l.) to prężnie działająca instruktorka fitness i influencerka mająca na instagramie 449 tysięcy oobserwatorów. Występowała w programie „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” oraz „Dance Dance Dance”, jest także częstym gościem w śniadaniówkach: „Pytaniu na Śniadanie” i „Dzień Dobry TVN”, gdzie pojawia się w roli eksperta.

Dziurska razem z zawodniczką bikini fitness Katarzyną Oleśkiewicz-Szuba oraz uprawiającym skoki o tyczce Piotrem Lisek usłyszeli zarzuty postawione przez UOKiK.

 

https://www.instagram.com/kasia_dziurska/?hl=pl

 

Zarzuty związane są z „z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie.” Sportowcy ci reklamowali produkty firmy Olimp Laboratories, jednak oznaczali je w niejednoznaczny sposób tj. poprzez hsztagi #współpraca czy #ad.

Tymczasem zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów słowo „ad” 9pochodzące z angielskiego „advertisement” – reklama) nie jest dla wszystkich jednoznaczne. Z kolei pisząc o „współpracy” należałoby dookreślić, że jest „płatna” lub „reklamowa”.

 

https://www.instagram.com/kasia_dziurska/?hl=pl

 

Niejednoznaczne określenia postów sponsorowanych nie wynikały jednak z nieświadomości. Była to realizacja wytycznych reklamodawcy:

 

W korespondencji z twórcami namawiała [firma Olimp Laboratories – przyp. red.] ich do stosowania niejasnych oznaczeń, sprzecznie do zaleceń komunikowanych od samego początku przez Urząd. Influencerzy mieli bowiem oznaczać posty czy relacje takimi hashtagami jak: #olimpad #nazwaproduktu*

– podano w komunikacie.

 

Tym samym również spółka Olimp Laboratories dostała zarzut stosowania kryptoreklamy. Jeśli zaś chodzi o Kasię Dziurską i dwóch innych inluencerów to mogą zostać ukarani karami finansowymi w wysokości 10% obrotu.

 

Influencerzy nie mogą bezrefleksyjnie robić tego, co im każe reklamodawca*

– podkreślił Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Kasia Dziurska (@kasia_dziurska)

 

* źródło: uokik.gov.pl

Komentarze