Jednak da się COŚ wybudować bez unijnych dotacji!

Najdłuższy tunel kolejowy na świecie ma długość 57 km, budowa trwała 17 lat i pochłonęła ponad 12,5 miliardów dolarów.

Jak informuje TVP.Info, szwajcarskie koleje SBB przejmą najdłuższy tunel kolejowy na świecie, łączący Erstfeld z Bodio.

Władze przekonują, że tunel Gotarda zrewolucjonizuje transport towarów w regionie. Dotąd ładunki były transportowane milionami ciężarówek rocznie. Teraz przejmą je pociągi wysokich prędkości.

— To element naszej narodowej tożsamości. Dla nas, Szwajcarów, podbijanie Alp to jak dla Holendrów wyrywanie lądu morzu – powiedział Peter Füglistaler, dyrektor federalnego urzędu transportu w rozmowie z agencją Reutera.

Tunel sięga około 2,3 km poniżej poziomu gór. Wydrążono go w skale, która osiąga temperaturę nawet 46 stopni Celsjusza. Podczas kopania usunięto 28 milionów ton skał.

A jednak okazuje się, że można coś zrobić bez funduszy unijnych!

Katarzyna B.

Komentarze