Wziąłeś kredyt w tej instytucji finansowej? Możesz liczyć na zwrot pieniędzy!

To dobra wiadomość dla osób, które zaciągnęły kredyt lub pożyczkę w tych instytucjach finansowych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję w sprawie trzech instytucji finansowych, które udzielały kredytów i pożyczek. Bank Pocztowy, Vivus Finance i Zaplo. Dotyczą one naruszeń zbiorowych interesów osób, które przed terminem spłaciły kredyt konsumencki. Jeśli klient uregulował dług wcześniej niż przewidywała to umowa, spółki te zatrzymywały sobie całą prowizję. Teraz instytucje muszą zwrócić swoim klientom część prowizji. Zgodnie z art. 49 ustawy o kredycie konsumenckim instytucje finansowe powinny się rozliczyć z kosztów udzielenia pożyczki proporcjonalnie do okresu, o który został skrócony kontrakt.

 

Co należy zrobić, by odzyskać pieniądze?

Prezes UOKiK nakazał firmom Vivus Finance i Zaplo natychmiastowe zaprzestanie zakwestionowanej praktyki. Przyjął także zobowiązanie Banku Pocztowego do usunięcia wobec konsumentów skutków stosowanej praktyki. W efekcie decyzji Prezesa Urzędu wszystkie trzy spółki będą musiały poinformować każdego konsumenta, który spłacił kredyt przed upłynięciem terminu, o możliwości złożenia reklamacji.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Psy ugotowały się żywcem. Do tragicznego zdarzenia doszło na terenie warszawskiego…

 

Jak określana będzie wysokość prowizji?

 

Reklamacje rozpatrzone zostaną w okresie wynoszącym maksymalnie 30 dni. Konsumenci dostaną wówczas zwrot nadpłaconej części prowizji. Wysokość zwrotu oblicza się metodą liniową. Polega ona na określeniu, jaka część kosztów kredytu przypada na jeden dzień. A także o ile dni skrócono okres kredytowania i pomnożeniu tych dwóch liczb.

 

To już kolejne decyzje w sprawie instytucji finansowych dotyczące niewłaściwych praktyk. W toku są kolejne postępowania przeciw bankom i firmom pożyczkowym.

 

fot. pixabay

źródło: fakt

Komentarze