DRASTYCZNE ŚRODKI W WALCE Z PALENIEM już niedługo w…

Od 1 lipca b.r. opakowania wszystkich marek papierosów i wyrobów tytoniowych w Norwegii będą wyglądały jednakowo. Władze sięgają po nowe, drastyczne środki, aby zniechęcić do tego nałogu, zwłaszcza młodzież. Po wprowadzeniu w życie nowych przepisów nie będzie można po wyglądzie opakowania stwierdzić, z jaką marką papierosów mamy do czynienia. Czy to Marlboro, czy Camel, opakowania wszystkich papierosów będą wyglądały na pierwszy rzut oka identycznie. Rozmiary paczki papierosów będą standardowe, kolor ma być jeden: ciemnozielony. Ujednolicony ma być też rodzaj czcionek używanych do określania marki papierosów lub tytoniu. Znikną z opakowań wszystkie wyróżniające elementy graficzne, kolorystyczne i dizajnerskie oraz miejsce ich umieszczenia. Młodzi ludzie sięgając po papierosy kierują się wyglądem opakowania.  Pozbawiając opakowania elementów reklamowych władze Norwegii chcą powiedzieć stop marketingowi skierowanemu do najmłodszych. Prace nad rządowym projektem mającym na celu walkę z nałogiem rozpoczęto w Norwegii dwa lata temu. Opakowania nowego rodzaju mają być także opatrzone ostrzeżeniem w postaci zdjęcia i tekstu o większych rozmiarach niż dotychczas. Ma ono pokrywać 65% powierzchni opakowania.

Źródło Radio ZET

 

Komentarze