Nowe logo Krakowa. Jak Wam się podoba?
Po 20 latach przyszła pora na zmianę wyglądu logo Krakowa. Przedstawiciele miasta podkreślają, że jest to pierwszy element nowego systemu identyfikacji wizualnej.
Znak nie uległ radykalnym zmianom i przypomina poprzedni symbol. Zamiast koloru pomarańczowego, pojawia się na nim niebieski – zdaniem Doroty Kozak autorki logotypu – silnie związany ze stolicą Małopolski.
„Od XVI w. używano go na oznakowanie rogatek miasta i był uznawany za kolor pracowników miejskich. W XVIII w. znalazł się w herbie miasta Krakowa – wtedy w herbie pojawił się orzeł na niebieskim tle. W herbie kolor niebieski jest do dzisiaj. Niebieski symbolizuje też wolność, kreację i nowoczesność – zmianę”
Logo w dalszym ciągu przedstawia zarys Rynku Głównego oraz otaczających go ulic i zabudowań. Napis, zajmujący wcześniej środkową część logotypu, został przesunięty poza prawą krawędź zarysu Rynku. Linie ulic i zabudowań Krakowa nie są już lekko postrzępione, jak poprzednio, a idealnie gładkie.
„Nowy znak graficzny bazuje na poprzednim i jest połączeniem tradycji, tak ważnej w Krakowie, oraz nowoczesności – wyrazem tego jest choćby gładka kreska. Nowy znak jest czytelny, funkcjonalny, oddaje ambicję marki” – mówi Elżbieta Kantor z wydziału promocji i turystyki w magistracie.
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig zaznacza, że nowy znak graficzny i system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią miasta na opinie części krakowian, którzy uważają, że stare logo nie było czytelne, a napis w jego środkowej części zastawiał elementy graficzne symbolizujące Rynek.
Nowe logo będzie towarzyszyło materiałom Urzędu Miasta Krakowa, np. dokumentom, plakatom; pojawi się w przestrzeni miejskiej, np. na środkach komunikacji publicznej. (PAP)