W internecie zawrzało! Te koszule wyglądają jak mundury… hitlerowców

W czwartek w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku, toczyła się gorąca dyskusja na temat nowej linii koszul męskich marki Reserved – w stylu wojskowym, z naszywkami. Na fanpage’u marki promowane je zdjęciem z młodym mężczyzną ogolonym na łyso. Część internautów nie kryła oburzenia, widząc w tej koszuli podobieństwo do strojów nazistowskich.

 

Tak wyglądała koszula:

 

Głos zabrał reportażysta Mariusz Szczygieł:

„Spójrzmy na tę koszulę. Przecież to „plagiat” zupełnie czegoś innego. Ewidentne nawiązanie do koszul Hitler-Jugend. Koszule, które wyglądają jak odpowiedź na brunatnienie naszych czasów. To właśnie powinno być uznane za skandaliczne.”

https://www.facebook.com/SzczygielProjektPrawda/posts/1376335112432227

 

Sprawę komentowała również Zofia Bugajna-Kasdepke, business development director MSL Group w Europie Środkowo-Wschodniej:

„Zbijane kasy na kokietowaniu faszystów, na wprowadzanie kultury skinów do mainstreamu zasługuje na ostry sprzeciw! Moda promująca faszyzm jest obrzydliwa, a Reserved przykłada swoją brudną łapę do tego, że bycie skinem to świetna stylówa! Wstydźcie się, wstydźcie się bardzo.”

 

Po tym jak w mediach społecznościowych pojawiły się komentarze, że jedna z koszul marki Reserved z naszywkami w stylu militarnym przypomina stroje hitlerowców, firma LPP zdecydowała się wycofać ją ze sprzedaży.

„Wojskowe motywy to w tym roku bardzo silny trend w modzie, ale komentarze internautów pokazały, że jedna z męskich koszul i stylizacja, w jakiej została przedstawiona, wzbudziły negatywne skojarzenia.”

 

Drodzy, wojskowe motywy to w tym roku bardzo silny trend, ale Wasze komentarze pokazują nam, że jedna z męskich koszul…

Gepostet von Reserved am Donnerstag, 13. April 2017

 

Marta Chlewicka, rzeczniczka prasowa LPP, przesłała też wyjaśnienie Mariuszowi Szczygłowi, które ten zamieścił na Facebooku:

„Stanowczo też zaprzeczamy, iż kiedykolwiek naszą intencją było, by nawiązywać w kampaniach naszych marek do ideologii faszystowskiej. Przeprosiliśmy już klientów za to, co się stało. Kontekst w dzisiejszych czasach bywa dużo ważniejsza niż sama treść – to dla nas gorzka, ale ważna lekcja na przyszłość.”

 
Źródło/foto: wirtualnemedia.pl
kd

Komentarze