Olbrzymia kara za nieuczciwe pokazy produktów! TAK oszukiwali nieświadomych ludzi!

Oszukiwali ludzi, głównie starszych. Przedstawiali zmyślony pretekst spotkania, nieistniejace nagrody i rzekome promocje. Teraz otrzymali olbrzymią karę!

Firma zapraszała na debatę o zdrowym stylu życia, podczas której każda para miała dostać wielofunkcyjny, automatyczny ekspres do kawy. Tak naprawdę była to prezentacja i sprzedaż produktów. Obiecany prezent okazywał się kawiarką lub ekspresem przelewowym o wartości kilkudziesięciu złotych. Kuszono też promocjami, np. zestawem z pościelą wełnianą i pięcioma innymi urządzeniami za 10,5 tys. zł. Podawano, że w rzeczywistości taki zestaw kosztuje 45 tys. zł.

Fot. Pixabay

– Za nieuczciwe praktyki rynkowe – wprowadzanie konsumentów w błąd, obiecywanie im nieistniejących korzyści – nałożyłem na spółkę Swiss-Med karę finansową w wysokości 1,6 mln zł. Nie ma mojej zgody na manipulowanie konsumentami, oferowanie im za 10 tys. zł produktów, które na rynku mogliby kupić za ułamek tej kwoty i jeszcze przedstawianie tego jako wyjątkowej okazji. Takie praktyki są absolutnie bezprawne i krzywdzące dla konsumentów. Nie ma mowy o jakiejkolwiek tolerancji czy taryfie ulgowej dla nieuczciwych przedsiębiorców organizujących pokazy handlowe – powiedział Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Poza karą Prezes UOKiK nakazał firmie natychmiastowe zaprzestanie stosowania takich praktyk i poinformowanie poszkodowanych konsumentów o decyzji.

W lipcu karę za taki sam proceder otrzymała firma Comfort Med+ – 3,5 mln zł.

Toczy się jeszcze dziesięć postępowań w podobnych sprawach.

– Seniorze, jeśli zostałeś zwabiony na pokaz handlowy i namówiony na zakup prezentowanych produktów, pamiętaj, że możesz w ciągu 14 dni odstąpić od umowy. Wystarczyć, że wyślesz do firmy stosowny formularz, który możesz pobrać ze strony prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Nie musisz podawać powodu rezygnacji, nie poniesiesz też kosztów – poza opłatą za odesłanie zakupów. Po bezpłatną poradę prawną zadzwoń pod numer infolinii konsumenckiej 801 440 220 lub 22 290 89 16 albo napisz e-maila na adres: porady@dlakonsumentow.pl – przypomina UOKiK.

Zobacz także: Zmysłowe usta Ady Fijał w jesiennej sesji! Temperatura rośnie!

Fot. Pixabay



Komentarze